GM Diet

GM diet is een dieet ontstaan door medewerkers van General Motors in Amerika. Vandaar de benaming. Dit mag je echter direct weer vergeten. Het gaat om de invulling en het effect van het dieet. Er wordt beweerd dat je door het GM diet 7 dagen te volgen maar liefst vijf tot tien kilo kwijt kunt raken.

Zoals met veel diëten is het een tijdelijke vorm van eten: je hoeft het maar 7 dagen vol te houden en je hebt al meerdere kilo’s vaarwel gezegd. Het GM diet valt onder de crash diëten. Voor snel resultaat en gezond eten is het wellicht wel het overwegen waard.

gm diet

GM diet: wat houdt het in?

Tijdens het GM diet leef je volgens een vast voedingsschema, waarbij per dag een bepaald voedingsmiddel in de spotlight staat. Daar mag je zoveel van eten als je wilt. Natuurlijk ligt de focus wel op gezond voedsel. Hieronder volgt een overzicht van het dieet.

Dag 1: alleen fruit
Je mag vandaag alleen fruit eten, dus appels, sinaasappels, peren, kiwi, mango, papaja, druiven, perzik, aardbeien, watermeloenen enzovoorts, zoveel als je wilt. Drink ook 8 tot 10 glazen water (eventueel met citroen).

Niet toegestaan: bananen, olie en vruchtensappen.

Dag 2: alleen groenten

Je begint de dag met gekookte aardappelen. Daarna mag je alleen groenten eten, zowel rauw als gekookt. Denk dus aan tomaten, sla, komkommer, tomaten, wortelen, broccoli, boontjes. Ook hier geldt weer dat je ook veel water moet drinken.

Niet toegestaan: olie en vruchtensap.

Dag 3: alleen fruit en groenten

Eet zoveel als je wilt, maar wel alleen fruit en groenten. Denk aan aardbeien, champignons, watermeloen, komkommer, wortelen, sla, tomaten, broccoli, appels en peren.

Niet toegestaan: bananen, aardappelen, olie, vruchtensap

Dag 4: bananen, melk en soep

Mocht je van bananen houden, dit is je dag. Je mag vandaag acht tot tien bananen eten en dient drie glazen met melk te drinken. Je kunt de bananen en melk ook combineren door stukjes banaan, melk en ijs in een blender te gooien voor een smaakvolle bananenmilkshake. Verder mag je onbeperkt (groenten)soep eten.

Niet toegestaan: olie en vruchtensappen.

Dag 5: vis of vlees, zilvervliesrijst met tomaten
Vis of vlees (bijvoorbeeld zalm of kip) met zes tot acht tomaten en zilvervliesrijst. Drink ook tien tot twaalf glazen water erbij. Je kunt de tomaten ook in soepvorm eten.

Niet toegestaan: olie en vruchtensappen.

Dag 6: vis of vlees met groenten

Onbeperkte hoeveelheid vis of vlees met groenten bij je maaltijd.

Niet toegestaan: olie en vruchtensappen.

Dag 7: bruine rijst, vruchtensappen en groenten

Je mag zoveel bruine rijst, vruchtensappen en groenten eten als je wilt.

Niet toegestaan: olie.

Voordelen van GM Diet

Zoals elk dieet gelden er voor- en nadelen. We zetten ze op een rijtje. Je kunt zelf bepalen wat voor jou de belangrijkste punten zijn, waardoor je zelf bepaalt of je het GM diet wilt gaan volgen.

Snel resultaat: door slechts zeven dagen het GM Diet te volgen, behaal je een gewichtsverlies van vijf tot tien kilo. Er zijn niet veel diëten die dat waarmaken. Dit betekent dat je voor redelijk weinig inspanning veel resultaat kunt behalen.

– Lichaam is schoner van binnen: doordat je bijna alleen maar fruit en groente eet, krijgt je lichaam een tijdje niet de slechte stoffen, zodat het minder energie hoeft te steken in het opruimen hiervan. Dit is goed voor je lichaam.

– Je gaat er beter uitzien: hetgeen waar we het allemaal voor doen toch? Je ziet duidelijk verschil, omdat je zoveel afvalt in één week.

Nadelen van het GM diet

– Je kunt je zwak voelen: de eerste vier dagen is al teveel inspanning niet aan te raden. Je krijgt nu immers geen voedsel binnen dat perfect is voor het sporten.

– Eéntoning menu: je moet veel groenten en fruit eten, wat natuurlijk erg goed voor je is. Alleen door de invulling van het dieet kun je het volgen hiervan wel als eentonig ervaren. Mogelijk ervaar je dat het daardoor ook moeilijker vol te houden is.

Hoofdpijn: je kunt last krijgen van hoofdpijn.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>